פרקטים דו שכבתיים ותלת שכבתיים הם פרקטי עץ. פרקט העץ נחשב לאחד מסוגי הפרקטים הנחשקים ביותר. הוא טבעי, נעים למגע, מבודד היטב מפני חום וקור והוא מתיישן בצורה שרק מוסיפה ליופיו. פרקט העץ מגיע בכמה אפשרויות – עץ מלא בעל שכבה אחת, פרקט דו שכבתי העשוי 2 שכבות, או כזה בעל 3 שכבות הנקרא פרקט תלת שכבתי. בשורות הקרובות נתמקד בפרקט הרב שכבתי (דו/תלת) ונסקור את יתרונותיו המרובים.

 

פרקטים דו שכבתיים ופרקטים תלת שכבתיים במחירים מעולים

✔️ פרקטים רב שכבתיים מסוגים שונים לבחירה: אלון, בוק, במבוק, פישבון ועוד

✔️ מגוון פרקטי עץ רב שכבתיים ודו שכבתיים למכירה לבית, לדירה ולעסק

✔️ פרקט רב שכבתי במחיר מיוחד – מתקינים מקצועיים בזמינות גבוהה

לייעוץ והצעת מחיר: 055-9705132

 

פרקט רב שכבתי - תלת שכבתי ודו שכבתי במחיר זול

פרקט רב שכבתי – תלת שכבתי ודו שכבתי במחירים נוחים – תותח הפרקטים

 

מהו פרקט רב שכבתי?

פרקט רב שכבתי הוא למעשה פרקט שמורכב משתיים עד שלוש שכבות כאשר השכבה העליונה, שכבת המדרך, עשויה מעץ אציל ואילו שאר השכבות מסוגי עצים אחרים.

הפרקט הדו שכבתי כולל שכבה אחת נוספת מתחת לשכבת המדרך, כאשר שכבה זו עשויה מעץ לבוד (סנדוויץ’ אורן, ליבנה או צפצפה).

פרקט תלת שכבתי כולל שתי שכבות מתחת לשכבת המדרך, גם כן מעץ אורן, ליבנה או צפצפה והן מסודרות בצורה הופכית זו לזו, על מנת להקנות גמישות מצד אחד וחוזק מצד שני. ישנם גם פרקטים רב שכבתיים נוספים, זולים יותר, שבהם השכבות מתחת לשכבת המדרך עשויות מ- MDF ולא מעצים טבעיים.

 

פרקטים רב שכבתיים – יתרונות ודרכי התקנה

היתרונות של פרקטים רב שכבתיים כוללים – השגת מראה של עץ מלא במחיר נמוך בהרבה, עמידות רבה יותר כנגד מכות ותנאי מזג האוויר בשל השימוש במספר שכבות (פרקט בעל שכבה אחת עשוי להיסדק בשינויי מזג אוויר קיצוניים) ואפשרות להתקין מתחתם מערכת חימום תת רצפתית.

יכולות הבידוד הטובות של הפרקטים הרב שכבתיים אף תורמות רבות לחיסכון בהוצאות החימום והקירור של הבית. התקנת פרקט עץ רב שכבתי מתבצעת בהדבקה או בהתקנה צפה.

הדבקה מעניקה לפרקט אחיזה טובה יותר עם הרצפה ומונעת התנפחויות מפאת חדירת מים ואילו התקנה צפה רגישה יותר לנזקי חדירת מים אך היא מאופיינת בתכונות אקוסטיות משופרות עם מדרך פחות מרעיש.

 

סוגים של פרקטים רב שכבתיים

פרקטים תלת שכבתיים הם הנפוצים ביותר מבין הרב שכבתיים וניתן למצוא אותם במגוון גדול של אפשרויות. שכבת המדרך יכולה להיות עשויה מעצים אצילים מגוונים ביניהם אלון, במבוק, בוק, מייפל ואפילו דובדבן, כשכל עץ מאופיין בדפוס עיצובי שונה לגמרי.

למשל, קיים הבדל בין פרקט תלת שכבתי אלון מבוקע או טבעי, בכך שהמבוקע כולל את אותו מראה “עיניים” או “טבעות” מוכר שמעניק נופך עיצובי מיוחד לפרקט, לעומת הטבעי שמגיע במראה חלק לגמרי.

ישנם גם פרקטים תלת שכבתיים בעלי מראה מיוחד ושונה מהרגיל, שנוצר בהתאם לצורת ההדבקה של הלוחות, כגון פרקט פישבון תלת שכבתי. המראה של פרקט זה הינו נעים לעין (מעין עצם דג בצורה גיאומטרית) ונוצר בזכות התקנה ייחודית שבה פסי הפרקט מוצבים בצורה מנוגדת זה לזה. מעל הפרקט התלת שכבתי נהוג ליישם שכבת הגנה שמעניקה את הטאצ’ הסופי לגימור והמראה הסופי – מבריק, מט או צבע לכה בהתאם להעדפה האישית. עוד מידע על שיטות להתקנת פרקטים אפשר למצוא כאן.

 

טווחי מחירים של פרקטים דו שכבתיים ומעלה בישראל

בבואכם לבחור פרקט רב שכבתי לביתכם, תגלו טווחי מחירים מגוונים שתלויים במספר השכבות כמו גם סוג העץ שנעשה בו שימוש. להלן מספר דוגמאות:

  • פרקט דו שכבתי – פרקט עץ אלון יעלה לכם החל מ-200 שקלים למ”ר, עבור עץ בוק ידרשו מכם החל מ-220 שקלים למ”ר ועבור עץ הבמבוק החל מ-300 שקלים למ”ר כולל התקנה.
  • פרקט תלת שכבתי – עבור עץ אלון תמצאו מחירים של החל מ-210 שקלים למ”ר, עבור עץ בוק החל מ-190 למ”ר והחל מ-270 למ”ר עבור פרקט במבוק כולל התקנה.
  • פרקט רב שכבתי על MDF – מחיר פרקט רב שכבתי מהסוג הזה יעלה לכם כ-40 שקלים נמוך יותר למ”ר על בסיס המחירים שלעיל, כלומר החל מ-150 ש”ח למטר פלוס מינוס.

 

פרקטים רב שכבתיים - דו-שכבתי ותלת-שכבתימחיר מומלץ (המחירים לא כוללים מע"מ והתקנה)
מחיר פרקט דו שכבתי אלון או פישבוןהחל מ-200 ₪ למ"ר
עלות פרקט דו שכבתי מעץ בוקהחל מ-220 ₪ למ"ר
עלות פרקט דו שכבתי לעץ במבוקהחל מ-300 ₪ למ"ר
פרקט רב שכבתי על MDFהחל מ-150 ₪ למ"ר

 

מעת לעת ניתן למצוא גם פרקטים תלת שכבתיים במבצע אך חשוב מאוד לבדוק את איכות הפרקטים ולהבין את פשר המחיר המוזל.

פרקט תלת שכבתי גרמני, למשל, תמיד יהיה יקר יותר מפרקט סיני, והדבר נכון גם לגבי פרקטים דו שכבתיים, כך שאם מוצע לכם מחיר זול ותמוה עבור פרקט שכזה, חשוב מאוד כי תבדקו כי מדובר בפרקט שאכן יוצר בגרמניה עצמה ולא מאת חברה גרמנית, במזרח הרחוק, שכן הסטנדרטים של הייצור שונים לחלוטין בין שתי הארצות.